Na haar pianostudie studeerde María González klavecimbel aan de Escola Superior de Musica de Catalunya bij Beatrice Martin voordat zij toetrad tot de Schola Cantorum Basiliensis. Bij de Schola studeerde zij klavecimbel en basso continuo in de klas van Jesper Christensen, waar zij een Master in Oude Muziek Uitvoeringen behaalde. Zij was ook betrokken bij "La Nuova Fabbrica dell' Opera Barocca" in Novara onder leiding van M. Toni en D. Colonna.
María González, die gewaardeerd wordt om haar talent als continuospeler, heeft in talrijke ensembles en met prestigieuze dirigenten opgetreden: Masaaki Suzuki, Sergio Azzolini (optredend als assistent in Markneukirchen en Weimarer meisterkurse), Alessandro Di Marchi, James Gaffigan, Diego Martin-Etxebarria, Florian Helgath, Martin Gester, Luzerne Symphony Orchestra, Accademia Montis Regalis, Camerata Bern, Capriccio Basel, Il Profondo, I Cavalieri del Cornetto, Ensemble Vocal de Lausanne, Bilbao Orchestra Sinfonikoa of Euskal Barrokensemble.
Samen met haar Ensemble Daimonion won María González de eerste prijs en de speciale juryprijs bij de Premio Bonporti International Competition (Rovereto). Bovendien werd hun opname van de vioolsonates van François Francoeur bekroond met een Diapason d'Or.
Haar pedagogische activiteiten begonnen in 2010 als coach en repetitor aan de Schola Cantorum Basiliensis, om daarna docent klavecimbel, basso continuo en kamermuziek te worden aan het Hoger Conservatorium van Sevilla. Sinds 2017 doceert María González basso continuo aan het Koninklijk Conservatorium van Brussel, waar ze ook aan haar doctoraatsstudie werkt over basso continuo - in samenwerking met de Vrije Universiteit Brussel (VUB). Meer over Maria en haar basso continuo klas op maria-gonzalez.net en bcbrussels.com
Neem contact op met Maria Gonzalez: